Grupa Orange Polska wchodzi na rynek rozwiązań CRM

Do Grupy Orange Polska dołącza firma Craftware. Od ponad 10 lat zajmuje się analizą, projektowaniem i wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań do zarządzania relacjami z klientami – CRM. Umowę zakupu 100 proc. udziałów w Craftware podpisała należąca do Orange Polska firma BlueSoft.

– Zakupy przenoszą się do sieci w coraz szybszym tempie, a to przyspiesza cyfryzację relacji z klientami w firmach. Nowoczesne systemy CRM, tzw. connected CRM, stają się sercem architektury IT w wielu przedsiębiorstwach. Wraz z dołączeniem Craftware do Grupy Orange Polska, zyskujemy dostęp do tego szybko rozwijającego się segmentu rynkowego, a także kolejne możliwości, by wykorzystać kompetencje, które już mamy, m.in. w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, hybrydyzacji infrastruktury IT, integracji aplikacji czy migracji do chmury. Pozwoli to wzmocnić pozycję Orange Polska jako długoterminowego partnera strategicznego w cyfrowej transformacji naszych klientów. Postanowiliśmy, że Craftware będzie tworzył grupę kapitałową z BlueSoft, który dołączył do Orange Polska w ub.r. W ten sposób najlepiej wykorzystamy możliwości synergii – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.

Firma Craftware specjalizuje się we wdrażaniu i integracji rozwiązań Salesforce, które są numerem jeden na świecie, jeśli chodzi o platformy CRM. Z tego typu narzędzi korzysta ponad 150 tys. firm. Wśród klientów Craftware są m.in. duże firmy z branży farmaceutycznej, FMCG, handlu detalicznego czy finansów. Dla firmy pracuje ponad 300 osób.

– Kompetencje CRM/Salesforce, jakimi dysponuje Craftware, świetnie uzupełniają ofertę BlueSoft i całego ICT Orange. Dzięki tej transakcji BlueSoft istotnie rozszerzy swoją ofertę oraz potencjał realizacyjny, po transakcji cały zespół Grupy Kapitałowej BlueSoft będzie liczył ponad 1000 specjalistów. Oferta Craftware będzie skoncentrowana wokół szeroko pojętego środowiska technologii rozwijanych przez Salesforce. Istotnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o włączeniu Craftware do BlueSoft był również fakt, że obie firmy są organizacjami o podobnej kulturze i wartościach – powiedział Wojciech Pawiński, prezes BlueSoft.

Ogłoszona transakcja to kolejny krok w realizacji strategii Orange Polska. Na rynku biznesowym koncentruje się ona na rozwoju kompetencji ICT, które odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów biznesowych związanych z cyfrową transformacją. Aby skuteczniej działać na rynku wyspecjalizowanych usług dla przedsiębiorstw, Orange kupił w ub.r. spółkę BlueSoft, producenta aplikacji dla biznesu. Przychody Orange Polska z usług ICT w 2019 r. wyniosły 731 mln zł, czyli o ponad 30 proc. więcej niż rok wcześniej. To pokazuje potencjał i zapotrzebowanie na tego rodzaju rozwiązania.