Wdrożenie RFID w sieci Reserved

Firma LPP, polski producent odzieży, ogłosiła strategię zrównoważonego rozwoju. Gdańska firma kontynuuje również inwestycje w nowe technologie – właśnie zakończyła najszybsze na świecie wdrożenie elektronicznych metek (tzw. RFID) w sieci Reserved w Polsce.

Najważniejsze cele ogłoszonej strategii zrównoważonego rozwoju to m.in. wprowadzenie do 2025 r. 100 proc. opakowań przyjaznych środowisku i 50 proc. udziału kolekcji ekologicznych we flagowej marce Reserved oraz zmniejszenie śladu węglowego.

LPP już od jakiegoś czasu realizuje zasady zrównoważonego rozwoju w praktyce biznesowej. Przykładem ich zastosowania w łańcuchu dostaw LPP może być znajdujący się w fazie projektowania park logistyczny w Brześciu Kujawskim. Flagowy projekt gdańskiej spółki będzie pierwszym w Polsce obiektem magazynowym posiadającym międzynarodowy certyfikat WELL. Certyfikacja ta potwierdza pozytywny wpływ miejsca pracy na zdrowie i samopoczucie ludzi i do tej pory była stosowana jedynie w budynkach biurowych. Inwestycja o wartości 860 mln zł zostanie zakończona w 2022 r. Co więcej, firma kontroluje także bezpieczeństwo i wpływ na otoczenie w łańcuchu dostaw – od 2013 r. gdańska spółka przeznaczyła na ten cel ponad 20,5 mln zł.

Równolegle do realizacji nowej strategii, LPP zamierza utrzymać dynamikę rozwoju biznesowego, głównie za sprawą inwestycji w nowe technologie. Polski producent zakończył proces wdrażania RFID w marce Reserved w Polsce.

– Możemy śmiało powiedzieć, że to najszybsze wdrożenie RFID na świecie. W podobnej skali taki proces zajmuje zazwyczaj ok. 2-3 lata. Ten krok milowy stawia nas w pozycji lidera branży Fashion Tech w Polsce – komentuje Jacek Kujawa, wiceprezes LPP ds. IT. – Przed nami czas na pierwszy bilans korzyści – możemy dokładnie kontrolować to, co jest na sali sprzedaży i osiągamy blisko 100 proc. zgodności z naszymi założeniami. To oznacza poprawę dostępności towaru dla klientów o ok. 15 proc. Elektroniczne metki usprawniają także procesy w salonie i mają korzystny wpływ na doświadczenia zakupowe naszych klientów – proces inwentaryzacji skrócił się ok. 100-krotnie, a czas rejestracji towaru przy kasie zmniejszył o ok. 70 proc. – dodaje Jacek Kujawa.

W kolejnych latach spółka planuje wdrożenie RFID w pozostałych markach i będzie analizować kolejne możliwości, jakie stwarza wykorzystanie elektronicznych metek. Z perspektywy strategii omnichannelowej istotną funkcjonalnością będzie potencjalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej w sklepach i realizacja dostaw online bezpośrednio z salonu. To wpłynie na szybkość realizacji zamówień, ale także redukcję emisji CO2 wynikającą z ograniczenia transportu.

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 25 rynkach, w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1,7 tys. salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2 i prowadzi sprzedaż on-line w 25 krajach. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 200 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty.