W iPKO biznes można sprawdzić białą listę

Jest nowe udogodnienie dla klientów korporacyjnych w PKO Banku Polskim: od teraz mogą sprawdzić, czy rachunek kontrahenta jest na białej liście podatników VAT, prowadzonej przez Ministerstwo Finansów.

Bezpłatna usługa jest dostępna w serwisie internetowym iPKO biznes „na jedno kliknięcie” podczas tworzenia: przelewów jednorazowych, split payment, paczek przelewów oraz zleceń stałych.

– Udostępniliśmy narzędzie, dzięki któremu przedsiębiorstwa będą mogły zweryfikować rachunek kontrahenta na białej liście prowadzonej przez Ministerstwo Finansów w naszym serwisie iPKO biznes, bez konieczności korzystania z zewnętrznych wyszukiwarek. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas – mówi Mariusz Dąbrowski, dyrektor Departamentu Produktów Transakcyjnych.

Jak przebiega weryfikacja?

Przy zlecaniu nowej operacji wystarczy uzupełnić numer rachunku oraz NIP kontrahenta, a następnie kliknąć „Sprawdź rachunek kontrahenta”. Weryfikacja następuje w bazie dostarczanej przez Ministerstwo Finansów i może się również odbywać w dowolnym momencie wprowadzania nowej transakcji, np. na etapie edytowania, podpisywania lub przed wysłaniem zlecenia. Informacja o wyniku i dacie weryfikacji jest zapisywana w szczegółach przelewu lub paczki przelewów. Jest także widoczna w historii transakcji oraz na potwierdzeniu zlecenia.

Biała lista została oddana przez resort finansów we wrześniu 2019 r. i służy przede wszystkim do weryfikacji wiarygodności kontrahentów. Od 1 stycznia 2020 r. dla każdej transakcji przekraczającej 15 tys. zł przedsiębiorcy są zobowiązani do sprawdzania na niej rachunku kontrahenta VAT.

PKO Bank Polski stale rozwija serwis internetowy i wprowadza w nim nowe funkcje ułatwiające zarządzanie finansami. We wrześniu br. bank uruchomił w iPKO biznes możliwość realizacji przelewów zagranicznych SWIFT GPI w czterech walutach do ponad 160 banków na świecie. Klient zyskuje na czasie realizacji przelewu oraz dostaje informację zwrotną o zaksięgowaniu środków u swojego kontrahenta. Cenionym przez klientów korporacyjnych udogodnieniem jest także dostęp do rachunków w innych bankach oraz możliwość zarządzania nimi z poziomu serwisu internetowego. PKO Bank Polski obsługuje obecnie 15 tys. klientów korporacyjnych.