Sztuczna inteligencja wesprze infolinię Ministerstwa Rozwoju

Przyjazną przedsiębiorcom infolinię dla osób poszukujących informacji o Tarczy Antykryzysowej zarówno telefoniczną, jak i czatową uruchomiło Ministerstwo Rozwoju we współpracy z firmami InteliWISE oraz Cludo. Na pytania setek tysięcy przedsiębiorców o najbardziej odpowiednie wsparcie z tego programu będzie odpowiadać zespół ponad 150 konsultantów, wspieranych przez chatbota i inne rozwiązania sztucznej inteligencji.

Dedykowany zespół prawie 200 konsultantów wspierany przez technologie AI udziela informacji dotyczących m.in. ochrony miejsc pracy i bezpieczeństwa pracowników, finansowania przedsiębiorców, wzmocnienia systemu finansowego oraz inwestycji publicznych. Konsultanci wykorzystują inteligentne wyszukiwanie informacji, uwzględniając pojawiające się interpretacje przepisów, a chatbot wspiera zespół przy zmniejszaniu kolejek oczekiwania na połączenia czatowe z ekspertami. Wykorzystywane algorytmy sztucznej inteligencji są na bieżąco trenowane przez przychodzące od zainteresowanych pytania.

Oto przykładowe pytania zadawane przez przedsiębiorców:

  • Czy mogę jednocześnie ubiegać się o kilka form pomocy?
  • Czy sklepy zoologiczne muszą wprowadzić godziny dla seniorów?
  • Do kiedy muszę złożyć wniosek, żebym nie musiał opłacać składek za marzec?
  • Czy mogę wziąć dofinansowanie na pracownika, który jest obecnie na urlopie wychowawczym i nie wróci w tym roku do pracy?
  • Czy pomoc rządu obejmie także obniżkę czynszu?
  • Jak dostać pożyczkę dla przedsiębiorców?

Projekt był wyzwaniem zarówno technologicznym jak i organizacyjnym. Konsultanci, pracujący bezpiecznie w domach, zostali przeszkoleni zdalnie, zarówno z wiedzy merytorycznej, jak i obsługi konsoli systemu CC. Aplikacje zarządzające Inteliwise i Cludo pozwalają monitorować i wspierać konsultantów w czasie rzeczywistym.

Pytania można zadawać pod numerem 732 122 500 i 22 848 84 84 oraz przez Live Chat – okienko w sekcji „Pytania i Odpowiedzi” na stronie gov.pl.