DB Schenker wdraża autonomiczne wózki widłowe

System transportowy austriackiego dostawcy AGILOX przewozi puste pojemniki na części motoryzacyjne na odcinku ok. 150 m w magazynie DB Schenker w Eching pod Monachium. Odbywa się to bez zaangażowania pracownika magazynu. Wcześniej operacja ta była wykonywana za pomocą tradycyjnych wózków widłowych.

Po pomyślnym zakończeniu projektu pilotażowego w magazynie w Eching DB Schenker wprowadził regularne operacje z wykorzystaniem autonomicznego wózka widłowego.

Xavier Garijo, członek zarządu ds. logistyki kontraktowej w Schenker, twierdzi, że autonomiczne wózki widłowe zapewniają dużą precyzję i wydajność. – Naszym najważniejszym atutem są jednak przede wszystkim wysoko wyspecjalizowani pracownicy: bez nich nie należelibyśmy dziś do światowej czołówki firm świadczących usługi logistyczne. Chcemy ich odciążyć, automatyzując niektóre procesy logistyczne – zwłaszcza, że obecnie na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych pracowników – mówi Garijo.

Wózek AGILOX wyposażony jest w widły o regulowanej wysokości, które mogą być używane do podnoszenia i opuszczania kontenerów. Dzięki temu pracownicy magazynu nie muszą ręcznie umieszczać pojemników na wózku samojezdnym AGV ( Automated Guided Vehicle). AGILOX jest również w stanie w krótkim czasie stworzyć mapę otoczenia potrzebną do poruszania się wózka w obrębie obiektu.

– Roboty mogą przejąć proste zadania w magazynie, co oznacza, że pracownicy mogą skoncentrować się na bardziej złożonych działaniach, szczególnie w okresach szczytowych. Czekamy na kolejne udane projekty z DB Schenker w całej Europie – informuje Franz Humer, prezes i współzałożyciel AGILOX.

Za pomocą oprogramowania pracownicy DB Schenker tworzą strefy operacyjne dla wózka i strefy bezpieczeństwa dla pracowników, tworzą też oznaczania np. miejsc do składowania lub parkingowych.

Trwają analizy, czy wózki widłowe AGILOX mogą być stosowane także w innych lokalizacjach DB Schenker.

Fot. DB Schenker

Tekst pochodzi z serwisu Portal TSL.