Kaspersky przeniesie dane klientów z USA oraz Kanady do Szwajcarii i otworzy w Brazylii centrum transparentności

Kaspersky kontynuuje proces przenoszenia do Szwajcarii swojej infrastruktury przetwarzania i przechowywania danych, koncentrując się teraz na klientach z USA i Kanady. Ponadto firma zamierza w styczniu 2020 r. otworzyć pierwsze latynoamerykańskie centrum transparentności w Sao Paulo.

Firma, w ramach swojej globalnej inicjatywy transparentności, dostosowuje infrastrukturę przechowywania i przetwarzania danych, przenosząc główne procesy w tym zakresie z Rosji do Szwajcarii – co miało już miejsce w przypadku użytkowników z Europy. Kolejnym krokiem będzie przeniesienie do Szwajcarii danych pochodzących od klientów ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. Dane te są dobrowolnie przekazywane do sieci Kaspersky Security Network (KSN), która stanowi zaawansowany, oparty na chmurze system służący do automatycznego przetwarzania informacji dotyczących cyberzagrożeń. Obejmują one podejrzane lub nieznane wcześniej szkodliwe pliki wysyłane przez produkt firmy do swojej sieci KSN w celu przeprowadzenia automatycznej analizy pod kątem szkodliwego oprogramowania.

Ponadto firma Kaspersky ogłosiła plany otwarcia nowego centrum transparentności w Ameryce Łacińskiej, w Sao Paulo. Dokładnie rok temu dostawca otworzył swoją pierwszą tego typu placówkę w Zurychu, która, umożliwiając przegląd kodu źródłowego firmy jej zaufanym partnerom, okazała się istotnym i niezbędnym narzędziem pozwalającym zwiększyć zaufanie wśród zarówno obecnych, jak i przyszłych klientów firmy Kaspersky do jej produktów i usług cyberbezpieczeństwa.

Wcześniej w tym firma otworzyła kolejne już Europejskie Centrum Transparentności w Madrycie i ogłosiła, że oprócz dodania rozszerzonych funkcjonalności w istniejących już placówkach otworzy również kolejne centrum w regionie Azji i Pacyfiku – tym razem w Malezji. Kaspersky umożliwia odwiedzającym zapoznanie się z praktykami dotyczącymi inżynierii oraz przetwarzania danych, jak również z portfolio produktów. We wszystkich centrach transparentności istnieje możliwość kompilacji oprogramowania firmy z jego kodu źródłowego w celu porównania z tym, który jest dostępny publicznie.

– Nasze unikatowe, trójpoziomowe podejście okazało się trafne, ponieważ pozwala zapewnić każdemu z naszych partnerów najodpowiedniejsze dla niego wsparcie. Od ujawniania naszych praktyk dotyczących transparentności i przetwarzania danych po umożliwienie przeprowadzenia wszechstronnego przeglądu kodu źródłowego – zapewniamy naszym partnerom informacje, jakich potrzebują. Żaden inny producent z branży cyberbezpieczeństwa nie posunął się tak daleko w zakresie transparentności swoich procesów i technologii, dlatego cieszymy się, że możemy być pionierem, który przyczyni się do wprowadzenia większej otwartości i zaufania w branży – powiedział Anton Szingariew, odpowiedzialny za sprawy publiczne w firmie Kaspersky.

Ponadto Kaspersky nieustannie rozwija swój program Bug Bounty umożliwiający niezależnym badaczom otrzymywanie nagród finansowych za zgłaszanie błędów w produktach firmy. Od marca 2018 r. Kaspersky usunął 66 zgłoszonych błędów. Nagrodzonych na łączną kwotę 45 350 USD zostało 20 zgłoszeń.