AOC liderem sprzedaży monitorów dla graczy

Marka AOC zdobyła status lidera w Polsce i na świecie w segmencie monitorów dla graczy. Ponadto od III kwartału 2019 r. AOC pozostaje europejskim numerem jeden w udziale w rynku monitorów gamingowych.

W III kwartale 2020 r. rynek monitorów dla graczy w Polsce wzrósł o 121 proc. rok do roku. Przy czym wzrost wolumenu sprzedaży modeli AOC utrzymał się na podobnym poziomie i wyniósł 118 proc. W porównaniu do II kwartału 2020 r. AOC zwiększyło udziały w rynku o 9 proc. Przełożyło się to na przejście z trzeciej do pierwszej pozycji w kraju z udziałem na poziomie 27 proc.

Silna pozycja w ujęciu globalnym i europejskim

  • Według IDC Quarterly Gaming Tracker Q2 2020, w kategorii monitorów o odświeżaniu 100 Hz i wyższym, AOC w trzecim kwartale 2020 r. było światowym numerem jeden, z udziałem na poziomie 20 proc.
  • W III kwartale 2020 r. europejski wolumen sprzedanych monitorów gamingowych wzrósł o 126 proc. w porównaniu do III kwartału 2019. AOC odnotowało wzrost sprzedaży o 167 proc. rok do roku.
  • Jak wynika z danych firmy Context, AOC w III kwartale 2020 r. miało pozycję lidera w kategorii monitorów o odświeżaniu 120 Hz i wyższym z 27-proc. udziałem w europejskim rynku. Przekłada się to na 4-proc. wzrost rok do roku oraz 6-proc. kwartał do kwartału.
  • AOC osiągnęło 49 proc. udziału w niektórych rynkach europejskich.
  • W 18 krajach/regionach europejskich co czwarty sprzedany monitor dla gracza jest marki AOC.
  • Jednym z filarów sukcesu AOC była utytułowana seria G2. Wchodzący w jej skład model 24G2U zdobył wiele nagród dla najlepszego monitora dla graczy oraz dla najlepszego monitora gamingowego w przystępnej cenie.
  • Dla zaspokojenia zróżnicowanych wymagań graczy oferta AOC obejmuje szerokie spektrum modeli o:
    • przekątnych od 21,5 do 49 cali;
    • formatach 16:9, 21:9 i 32:9;
    • rozdzielczościach od Full HD, przez Ultra HD, po wyższe (5120 x 1440);
    • odświeżaniu obrazu do 240 Hz i czasie reakcji matrycy na poziomie 0,5 ms.
  • AOC wspierało e-sport w Europie poprzez sponsorowanie wielu wydarzeń, w tym turniejów Red Bull oraz ESL. Marka podtrzymała też partnerstwo z organizacją G2 Esports.

– W ostatnim kwartale osiągnęliśmy największy wolumen sprzedaży kwartalnej monitorów gamingowych w Europie. Taki sam trend obowiązywał również globalnie, co przełożyło się na osiągnięcie statusu światowego lidera wśród marek monitorów dla graczy. AOC kontynuuje rozwijanie zaawansowanych technologicznie monitorów dla graczy z mainstreamowej linii AOC Gaming i marki premium AGON oraz pozostaje pierwszym wyborem graczy szukających monitora – mówi Stefan Sommer, dyrektor ds. marketingu i zarządzania biznesem AOC i MMD w Europie.