Technologie

Mały CRM dla małych firm

Zoho Corporation, globalna firma technologiczna, przedstawia najnowszą wersję Bigin, firmowego rozwiązania CRM dla małych firm. Oferuje on prosty, a zarazem potężny CRM bez wysokich barier wejścia i kosztów. Obecna aktualizacja produktu jeszcze bardziej wspiera małe i mikroprzedsiębiorstwa, dostarczając użytkownikom narzędzia, które są im potrzebne do utrzymania i rozwoju wartościowych relacji z klientami w trudnych warunkach gospodarczych. Nowe możliwości, w tym Team Pipelines, Toppings i Developer Centre, wykraczają poza obszar sprzedaży, aby zarządzać wszystkimi rodzajami działań zarządzania relacjami z klientami w małych firmach.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2020 r. Bigin wyróżnia się jako solidne, łatwe w obsłudze i przyjazne rozwiązanie CRM, którego konfiguracja trwa zaledwie 30 minut.

Zoho zauważyło, że ok. 65 proc. klientów Bigin nigdy wcześniej nie korzystało z systemu CRM, co sprawia, że jest to idealny wybór dla właścicieli firm, którzy chcą odejść od arkuszy kalkulacyjnych. Gdy klienci przestaną korzystać z Bigin, Zoho oferuje im również łatwą migrację do pełnowartościowego rozwiązania CRM firmy Zoho. Bigin może pochwalić się obecnie 20 tys. klientów i nadal pomaga małym i mikroprzedsiębiorstwom zarządzać wszystkimi operacjami związanymi z obsługą klienta w ramach jednolitej platformy.

Według Laurie McCabe, współzałożycielki SMB Group, małe przedsiębiorstwa nie mogą po prostu zarządzać wieloma narzędziami do obsługi klienta lub pozwolić sobie na rozwiązania, które są bardziej wytrzymałe ze względu na ograniczone zasoby i budżet. – Frustrujące jest to, że wiele rozwiązań CRM dostępnych dla małych i średnich firm oferuje ograniczoną funkcjonalność – gdzie komunikacja z aplikacjami innych firm, współdzielenie danych i zarządzanie pipelines nie są uwzględnione. W rezultacie nie są one w stanie zapewnić poziomu usług, których potrzebują małe i średnie przedsiębiorstwa. Oznacza to, że 58 proc. małych firm (zatrudniających od 1 do 100 pracowników) twierdzi, że ustalenie, jakie rozwiązanie techniczne będzie dla nich najlepsze, stanowi problem. Według naszych najnowszych badań połowa z nich ma problemy z integracją nowych aplikacji z istniejącymi.

Najnowsza wersja aplikacji Zoho Bigin obejmuje wprowadzenie Team Pipelines, funkcji, która pozwala zespołom zarządzać poszczególnymi operacjami za pomocą odrębnego zestawu pipelines i sub-pipelines w ramach jednego konta Bigin. Konkurencyjne oferty często obsługują tylko jedną funkcję – np. sprzedaży – podczas gdy Bigin jest skutecznym rozwiązaniem dla wszystkich zespołów obsługujących klientów. Nowe funkcje pozwalają zebrać działania związane z obsługą klienta w jednym miejscu i umożliwiają ściślejsze dopasowanie i współpracę pomiędzy osobami i zespołami bez uszczerbku dla prostoty, jaką oferuje Bigin.

– Małe firmy stają przed wyzwaniem wyboru odpowiedniej technologii do zarządzania operacjami związanymi z obsługą klienta z powodu ograniczeń związanych z czasem, kosztami i wdrażaniem oprogramowania – mówi Sridhar Iyengar, Dyrektor Zarządzający, Zoho Europe. – Bigin to jedyne rozwiązanie, które łączy wszystkie operacje związane z klientami, takie jak sprzedaż, onboarding, dostawy, szkolenia, advocacy i inne w intuicyjnym interfejsie, którego wdrożenie zajmuje zaledwie 30 minut. Bigin łączy wszystkie aspekty obsługi klienta w jeden widok, co pozwala małym firmom na dokładniejsze zrozumienie sytuacji klienta. Te spostrzeżenia pomagają im w przyciąganiu i utrzymywaniu klientów, co w efekcie prowadzi do rozwoju firmy. Szybko rosnąca liczba użytkowników Bigin pokazuje rosnący apetyt małych firm, które chcą i potrzebują technologii CRM dopasowanej do ich konkretnych potrzeb, pomagającej wyjść poza stare arkusze kalkulacyjne.

– Zgłasza się do nas coraz więcej firm, którym po prostu już nie wystarczają arkusze kalkulacyjne do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem. Z biegiem lat „obrosły” one w wiele pojedynczych systemów czy aplikacji, co w efekcie powoduje duże ograniczenia w komunikacji wewnętrznej czy też mobilnej. Przesyłanie danych z jednego systemu do drugiego jest często wyzwaniem lub wiąże się ze sporym kosztem: czasu lub pieniędzy. Nasi klienci szukają spójnego rozwiązania, które zapewnia zarządzanie wieloma procesami w firmie: od zarządzania relacjami z klientem, delegowania i nadzorowania przydzielonych zadań, tworzenia harmonogramów itp. To właśnie mogą otrzymać w Zoho, czy w Bigin, czy w podstawowej wersji CRM – dodaje Dariusz Dąbrowski z Pro Futuro Consulting, Partnera Premium Zoho.

Kluczowe aktualizacje produktu:

Team Pipelines: najbardziej znaczący dodatek do Bigin. Team Pipelines łączy różne operacje klienta w jeden widok 360 stopni.

Firmy mogą połączyć kluczowe procesy związane z klientami, takie jak zarządzanie transakcjami, przyjmowanie klientów, dostawy, szkolenia, zarządzanie zadaniami, żądania zwrotu pieniędzy, referencje klientów itp.

Tym samym małe firmy mogą łatwiej zarządzać swoimi codziennymi procesami. Przedsiębiorcy mogą teraz cieszyć się CRM, który wykracza poza zarządzanie sprzedażą i oferuje im jedno źródło, jeśli chodzi o analizę danych o klientach.

Connected Pipelines: wraz z Team Pipelines, Bigin wprowadził nowy sposób łączenia rekordów klientów w różnych procesach. Dzięki Connected Pipelines, firmy mogą zautomatyzować przepływ danych klientów przez różne pipelines, i w ten sposób mogą dostarczać bezproblemowe, całościowe doświadczenia od klientów. Na przykład, gdy po udanej transakcji zespoły sprzedażowe mogą zautomatyzować tworzenie powiązanego rekordu w procesie obsługi klienta. W ten sposób firmy spędzają mniej czasu na wprowadzaniu powtarzalnych informacji o kliencie i mają więcej czasu, aby skupić się na rzeczywistych rozmowach z klientami.

Dodatki: dodatkowe funkcje i integracje z innymi firmami mogą być dodawane na żądanie, aby zaspokoić potrzeby biznesowe wykraczające poza standardową ofertę.

Na przykład dodatek „Email-In” zapewnia, aby wiadomości e-mail były wysyłane do różnych aliasów e-mailowych w organizacji. Są one automatycznie mapowane do odpowiednich rekordów klientów. Podobnie dodatek „File Cabinet” automatyzuje proces gromadzenia plików, dzięki czemu klienci mogą zarządzać wszystkimi swoimi dokumentami poprzez unikalne, bezpieczne linki.

Możliwości mobilne: w odpowiedzi na zwiększone zainteresowanie aplikacją mobilną Bigin, Zoho zapewnia, że wszystkie nowe funkcje są dostępne w systemach iOS, iPadOS, Android i macOS. To dzięki temu doświadczenia pracowników są płynne, a dodatkowo wzbogacone o nowy Dynamic Display, który pomaga użytkownikom dostosować wygląd, styl i widoczność rekordów w ich pipelines. Bigin również niedawno zaktualizował swoje aplikacje dla Apple’s iOS16 i Samsunga.

Centrum Deweloperskie: Bigin otwiera swoją platformę deweloperską dla globalnej sieci deweloperów i partnerów, którzy chcą tworzyć aplikacje i niestandardowe rozwiązania dla unikalnych potrzeb biznesowych. Dzięki różnym narzędziom deweloperskim i komponentom, takim jak pola własne, przyciski, linki, widżety, listy powiązane i REST API, programiści mogą tworzyć nowe Toppings, które można spieniężyć w Bigin Marketplace.

Zoho oferuje ponad 55 aplikacji w niemal każdej głównej kategorii biznesowej, w tym w zakresie sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, księgowość i operacje back office, a także szereg narzędzi do produktywności i współpracy. Siedziba główna znajduje się w Chennai w Indiach, a europejska w Utrechcie w Holandii.

Pro Futuro Consulting a.s. od 1997 r. działa na rynku w zakresie doradztwa IT, szkoleń i rozwoju rozwiązań oprogramowania dla przedsiębiorstw. Świadczy usługi zarówno dla firm korporacyjnych, jak i małych firm rodzinnych. Jest autoryzowanym partnerem i deweloperem firmy Zoho. Zapewnia wsparcie, tworzy lokalne aplikacje w środowisku Zoho Creator oraz jest w stanie zrealizować integracje z innymi systemami lub środowiskami. Pro Futuro Consulting jest autorem lokalnych wersji Zoho CRM oraz wielu innych rozszerzeń lub „widżetów” do użytku lokalnego, takich jak dostęp do krajowych rejestrów podmiotów gospodarczych, połączenie z oprogramowaniem telekomunikacyjnym PBX, innymi systemami gospodarczymi itp. Działa na rynkach: Czech, Słowacji, Polski, Węgier, Rumunii oraz Indii.