Combilift wydłuża czas działania swoich wózków dzięki platformie AI rekomendującej części zamienne

W ciągu 60 dni od wdrożenia rozwiązania Infor Coleman AI Combilift, globalny producent wózków widłowych, odnotował 30-procentowy wzrost liczby przypadków skutecznej naprawy sprzętu już podczas pierwszej wizyty serwisantów, 40-procentową redukcję kosztów prac serwisowych i 30-procentowy wzrost przychodów w przeliczeniu na transakcję.

– Wiedzieliśmy, że w przypadku nowo zatrudnionych i mniej doświadczonych pracowników w dziale części tracimy możliwość uzyskania przychodów z powodu przygotowywania niedokładnych wycen – przyznaje Kenny Gilmore, globalny menadżer ds. części w Combilift. – Na przykład jeżeli klient potrzebuje pompy wodnej, przeszkolony pracownik wie, że trzeba dodać również uszczelkę. Ale nowy pracownik nie będzie tego wiedział, a klient będzie musiał pójść do innego dostawcy i kupić uszczelkę. Cieszymy się, że system rekomendujący części staje się coraz inteligentniejszy, dzięki czemu możemy uzyskiwać większe przychody i usuwać usterki już podczas pierwszej wizyty serwisantów – ku zadowoleniu naszych klientów.

Combilift z centralą w Monaghan w Irlandii i siedzibą w Ameryce Północnej w Greensboro posiada w eksploatacji 60 tys. wózków, które zaspokajają potrzeby klientów z różnych branż. Zarządzanie i obsługa serwisowa tak zróżnicowanej floty wózków jest skomplikowanym procesem, który wymaga wiedzy pozwalającej na przygotowanie dokładnej wyceny właściwego zestawu części, aby zapewnić skuteczną naprawę sprzętu już podczas pierwszej wizyty serwisantów.

Firma zaczęła korzystać z Coleman AI, zintegrowanej platformy opracowanej przez Infor (w połączeniu z systemem Infor CloudSuite Industrial) w celu dalszej poprawy obsługi klienta i zwiększenia komfortu pracy pracowników. System AI, wykorzystując dane historyczne z trzech lat, generuje właściwe zestawy części na potrzeby wycen. Combilift szybko się rozwija. Platforma Coleman AI nie tylko poprawia wydajność i dokładność rekomendowania właściwych zestawów części, lecz także usprawnia proces sporządzania wycen, zmniejszając w ten sposób stres po stronie pracowników i zapewniając skuteczną naprawę sprzętu już podczas pierwszej wizyty serwisantów.

– Nasz globalny dział części ustalał ceny i zestawy części potrzebnych do naprawy wózka w ramach opartego na wiedzy procesu ręcznego – opowiada Kenny Gilmore. – Taka metoda nie zawsze jest dokładna i spójna, zwłaszcza w przypadku mniej doświadczonego personelu. Przy globalnych brakach kadrowych trudno jest znaleźć przeszkolonych pracowników, ale dzięki Coleman AI możemy szkolić system, a on z kolei może szkolić nas.

Rekomendacje części proponowane przez platformę Coleman AI wyświetlane są bezpośrednio na ekranie estymatora części w systemie Infor CloudSuite Industrial. Oprócz umożliwienia szybkiego przygotowywania dokładniejszych wycen, system rekomendowania części pomaga Combilift realizować zlecenia serwisowe o 30 proc. szybciej, jak również pozwala pracownikom na ustalanie części potrzebnych w danym zgłoszeniu serwisowym o 75 proc. szybciej (w ciągu 5 minut, a wcześniej trwało to 20 minut). Kenny Gilmore podkreśla, że dzięki platformie Coleman AI pracownicy są bardziej produktywni i lepiej obsługują klientów.

Opracowana przez Infor platforma jest podstawą systemu Infor CloudSuite Industrial. Rozszerza system ERP o zintegrowane usługi, takie jak AI, Data Lake, analityka i strony główne Infor. Oprócz wykorzystywania platformy Coleman AI w celu zwiększenia wydajności pracy działu części, Combilift wykorzystuje strony główne Infor, aby zapewnić większą wydajność pracy działu produkcji odpowiedzialnego za kluczowe wskaźniki wydajności.

Fearghal McCorriston, globalny menadżer ds. IT w Combilift już myśli o przyszłości. Podkreśla, że jedną z kluczowych inicjatyw firmy będzie monitorowanie wydajności dostawców za pomocą platformy Coleman AI w celu usprawnienia łańcucha dostaw i zagwarantowania, że części będą docierały na czas, aby dotrzymać terminów ustalonych w planach produkcji.