Centrum logistyczne Amazon w Gliwicach świętuje swoją pierwszą rocznicę

Centrum logistyczne Amazon w Gliwicach – trzecia inwestycja firmy na Śląsku, obok dwóch innych obiektów w Sosnowcu – rozpoczęła swoją działalność dokładnie rok temu. Wówczas Amazon ogłosił, że stworzy tu 1 tys. miejsc pracy, które udało się podwoić w ciągu 12 miesięcy. Do tej pory ponad 2 tys. osób znalazło zatrudnienie w największym centrum robotycznym firmy w Polsce. 3,9 tys. robotów pomaga pracownikom kompletować zamówienia klientów. Innowacje Amazon Robotics mają na celu sprawić, aby praca była jeszcze łatwiejsza i bezpieczniejsza oraz stale poprawiać doświadczenia klientów.

– Cieszymy się, że możemy być częścią lokalnej społeczności tutaj, w Gliwicach, oferując mieszkańcom nie tylko konkurencyjne wynagrodzenie i benefity pozapłacowe od pierwszego dnia pracy, ale też dostarczając im wiele możliwości rozwoju zawodowego. Śląsk jest dla nas bardzo ważnym regionem, dlatego w dalszym ciągu będziemy tutaj wspierać również społeczności lokalne – mówi Tomasz Michalski, dyrektor centrum logistycznego Amazon w Gliwicach. – Dzięki sprawnej, pełnej sukcesów współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami i społecznościami, wciąż dostarczamy najwyższy poziom obsługi naszym klientom w Polsce oraz Europie, jednocześnie przyczyniając się do ekonomicznego rozwoju regionu.

– Amazon to dla Gliwic nie tylko duży i ważny pracodawca, ale również partner, który angażuje się w sprawy ważne dla lokalnej społeczności. Gliwice to dynamicznie rozwijające się miasto, w którym z powodzeniem rozwija się wiele przedsięwzięć biznesowych, z korzyścią dla przedsiębiorców, lokalnej gospodarki i rynku pracy. Ważne są dla nas nie tylko nowe inwestycje, ale również współpraca z firmami, które zdążyły się tutaj zadomowić. Liczę, że współpraca między Amazon i Gliwicami będzie dalej rozwijana – mówi Adam Neuman, prezydent Gliwic.

Z okazji urodzin Amazon zorganizował szereg aktywności, w których mogli wziąć udział pracownicy. Tegoroczne obchody odbyły się w duchu zrównoważonego rozwoju i troski o środowisko. W okolicy centrum pracownicy sadzili drzewa, które stworzą zieloną, ekologiczną strefę. W trakcie urodzinowego tygodnia nie zabrakło również kulinarnych niespodzianek oraz prezentów dla pracowników – nasion drzew, aby mogli zasadzić własne rośliny i lokalnie wspierać proekologiczne inicjatywy.

Z okazji urodzin centrum pracownicy Amazon podzielili się również swoimi doświadczeniami na temat pracy w firmie.

Jednym z pierwszych pracowników, którzy dołączyli do zespołu w Gliwicach, była Natalia. – Swoją przygodę z Amazon rozpoczęłam w kwietniu 2020 r. Decyzja o podjęciu pracy w nowo otwieranym centrum logistycznym była wyborem spontanicznym, poprzedzonym pozytywnymi komentarzami ze strony koleżanki, która pracuje w centrum Amazon w Sosnowcu – opowiada Natalia Gołębiewska. – Praca w Amazon daje mi możliwość dzielenia się ciekawymi pomysłami, które wdrażam w życie jako członek Forum Pracowniczego. Rok od podjęcia pracy w gliwickim centrum cieszę się, że stanowię część społeczności Amazon.

Rafał Zuchewicz, doradca pracownika ds. HR, rozpoczął pracę w Amazon w listopadzie 2020 r. – W pracy w Amazon cenię sobie nowoczesne rozwiązania i świetne podejście firmy do pracowników. Każdy z nas jest traktowany na równi, możemy się czuć w pełni sobą. Czego mógłbym życzyć naszemu centrum? W dalszym ciągu wielu wspaniałych pracowników oraz rozwoju! – dodaje Rafał.

Tomasz Śmiglewski, kierownik zespołu w centrum logistycznym w Gliwicach, odpowiada za organizację pracy w dziale przyjęcia towaru. To nie pierwsza rola Tomka w Amazon – od ponad 6 lat rozwija się w ramach organizacji, awansując na wyższe stanowiska. W międzyczasie uczestniczył w otwarciu innych centrów w Polsce, ale to właśnie Gliwice wybrał na stałe. – W przeszłości miałem okazję wspierać otwarcia innych centrów, w tym również robotycznego centrum w Kołbaskowie koło Szczecina. Gliwice to jeden z dwóch takich obiektów w Polsce, dlatego postanowiłem zawitać tu na dłużej – mówi Tomek. – Choć startowaliśmy już w trakcie pandemii, to mimo tego świetnie poradziliśmy sobie w tym trudnym czasie – dodaje.

Kolejnym pracownikiem, który jest już z Amazon od roku, to Aaron Zdziebło. W dziale jakości zajmuje się sprawdzaniem stanów magazynowych oraz dba o jakość produktów i procesów, szkoląc również innych pracowników. – W Amazon najbardziej podoba mi się możliwość rozwoju. Jeśli jesteś ambitny i przykładasz się do swojej pracy, to droga do sukcesu zawodowego stoi przed Tobą otworem – opowiada, dodając – Cenię sobie również atmosferę. Ludzie są otwarci oraz bardzo chętni do pomocy, zarówno team leaderzy i managerowie, jak i pracownicy poziomu początkowego. Z okazji rocznicy, życzę naszemu centrum, aby w kolejnych latach nadal tak dynamicznie się rozwijało, pracownicy byli zadowoleni ze swojej pracy, a finalnie nasi klienci z zamówionych produktów.

Natalia Sitko dołączyła do zespołu Amazon w Gliwicach rok temu. Pracuje w dziale rozkładania towarów, a w pracy pomagają jej wyspecjalizowane roboty. Pełni również funkcję ambasadora zrównoważonego rozwoju, a jej celem jest promowanie działań na rzecz środowiska. – Podoba mi się system pracy w Amazon – pracuję 4 dni w tygodniu, w 10-godzinnych zmianach, z atrakcyjną stawką godzinową oraz bogatym pakietem benefitów. Mam świetnego menadżera, z którym współpracuję od początku mojej kariery w firmie. Mogę na nim polegać, zachęca mnie do dalszego rozwoju. Podobnie jak reszta zespołu – wspieramy się wzajemnie. Natalia docenia również możliwość zdobywania nowych umiejętności: – Amazon zapewnił mi szeroką gamę różnych szkoleń, dzięki którym mogę się rozwijać. Jeśli miałabym ponownie decydować o rozpoczęciu pracy w Amazon, nie zastanawiałabym się ani chwili. Zachęcam wszystkich znajomych oraz bliskich do złożenia aplikacji w naszej firmie – to świetne miejsce do pracy.

Benefity dla pracowników

Od 2014 r. Amazon stworzył 18 tys. stałych miejsc pracy w Polsce. Już od pierwszego dnia pracownicy mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie i szeroki zakres dodatków. Płace pracowników poziomu początkowego rozpoczynają się od 20 zł brutto za godzinę, a liderów zespołów od 25 zł brutto za godzinę. Zatrudnionym osobom przysługują również dodatkowe miesięczne premie w wysokości do 15 proc., uzależnione od frekwencji indywidualnej i wyników zespołu. Ponadto Amazon zapewnia świadczenia pozapłacowe, takie jak bezpłatny transport do i z miejsca pracy na wybranych trasach, ciepłe posiłki za 1 zł, ubezpieczenie na życie, prywatną opiekę medyczną oraz możliwość skorzystania z programu „Postaw na Swój Rozwój”. Dzięki niemu, pracownicy o co najmniej rocznym stażu w Amazon, którzy chcą zyskać nowe kwalifikacje, mogą w ciągu 4 lat otrzymać dofinansowanie nawet do 26 tys. zł na opłacenie czesnego, kursów i materiałów edukacyjnych.

Amazon wspiera lokalne społeczności w Gliwicach

Amazon jest aktywnie zaangażowany w pomoc lokalnym społecznościom w Gliwicach oraz na Śląsku, mając realny wpływ na poprawę jakości życia w regionie, gdzie pracownicy firmy mieszkają i pracują. W 2020 r. Amazon udzielił pomocy 910 członkom lokalnej społeczności.

Amazon przekazał donację w wysokości 100 tys. zł dla Stowarzyszenia GTW – największej organizacji pozarządowej na Śląsku, zajmującej się projektami społecznymi, sportowymi i kulturalnymi w regionie. Przekazana kwota umożliwiła fundacji zakup spersonalizowanego auta do obsługi projektu „Mobilna Szkoła”. Dzięki temu ten edukacyjny projekt może dotrzeć do różnych lokalizacji w śląskich miastach – dziedzińców, skwerów, parków, sportowych boisk, a tym samym – edukować jeszcze więcej dzieci.

Ponadto w tym roku Amazon wsparł Zakład Opiekuńczo – Leczniczy Kongregacji Sióstr Miłosierdzia Św. Karola Boromeusza. Donacja firmy pomogła 40 seniorom, przebywającym w domu opieki, poprawiając ich komunikację z najbliższymi oraz codzienną jakość życia. Co więcej, z okazji Walentynek 70 ratowników medycznych ze Stacji Ratownictwa Medycznego przy ul. Konarskiego 26 w Gliwicach otrzymało od Amazon sprzęt w postaci 70 pulsoksymetrów, koców, poduszek oraz mikrofalówek, aby ich wesprzeć w niesieniu pomocy innym.

Amazon działa w Polsce od 2014 r. i stworzył ponad 18 tys. stałych miejsc pracy w swoich 9 nowoczesnych Centrach Logistyki E-Commerce w Sadach koło Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty firmy), Łodzi, Pawlikowicach koło Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach, Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddział Amazon Web Services w Warszawie. W 2021 r. zostanie otwarte 10. centrum logistyczne w Świebodzinie. 2 marca 2021 r. został uruchomiony serwis amazon.pl, gdzie polscy klienci mogą wybierać spośród ponad 100 mln produktów, korzystając codziennie z niskich cen i szybkiej, niezawodnej dostawy.