Technologie

Zoho usprawnia pracę zespołową

Zoho Corporation, globalna firma technologiczna zaprezentowała kolejną nowość, platformę Trident, będącą częścią Zoho Workplace.

Zoho Workplace to ujednolicona platforma biurowa. Narzędzia do współpracy, poprawy produktywności i komunikacji pracowników stanowią elastyczny oraz w pełni funkcjonalny pakiet. Zawiera on pocztę biznesową i aplikacje do prowadzenia biura w chmurze. Liczba użytkowników Zoho Workplace wzrosła o 30 proc. w ostatnim roku i osiągnęła ponad 16 mln osób. Ilość migracji z Google, Microsoft i GoDaddy do Zoho Workplace prawie podwoiła się w 2022 r.

– Rośnie zapotrzebowaniu biznesu na przystępne cenowo rozwiązania, które oferują najwyższe standardy prywatności użytkowników – uważa Dariusz Dąbrowski z Profuturo Consulting, firmy będącej partnerem wdrożeniowym Zoho.

– Duże i mniejsze firmy przechodzą na hybrydową pracę z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Zadaniem Zoho Workplace jest ujednolicenie pracy, aby zniknęły granice między aplikacjami. Cieszy fakt, że tak wiele nowych firm dołącza do rodziny Zoho, wykorzystując Zoho Workplace jako swój indywidualny model działania – twierdzi Sridhar Iyengar, Dyrektor Zarządzający, Zoho Europe.

Zoho Trident to nowe rozwiązanie w zakresie współpracy i komunikacji, które łączy w sobie pocztę, komunikator, połączenia audio/wideo, kalendarz, zadania i inne elementy w jednym miejscu. Jest to również natywna aplikacja Zoho do obsługi poczty elektronicznej i czatu.

Inne nowości w Zoho Workplace:

1. Platforma Zoho Voice to pełny system telefoniczny zintegrowanym bezpośrednio z aplikacją do pracy zespołowej Zoho Cliq oraz aplikacją do prowadzenia spotkań internetowych Zoho Meeting. Pracownicy mogą wykonywać bezpośrednie połączenia telefoniczne i wysyłać wiadomości SMS, a także odbierać połączenia przychodzące we wszystkich aplikacjach.

2. Zoho Webinar, w ramach aplikacji Zoho Meeting, umożliwia prowadzenie transmisji dla tysięcy uczestników i komunikowanie się z nimi za pomocą ankiet, pytań i odpowiedzi. Prezentacje dla publiczności mogą odbywać się z wykorzystaniem wirtualnego współdzielenia plików bez konieczności udostępniania całego ekranu (oszczędność Internetu).

3. BluePencil to funkcjonalność edytora tekstu Zoho Writer. Asystent pisowni i gramatyki oparty na sztucznej inteligencji sprawdza i poprawia tekst. Identyfikuje błędy ortograficzne i gramatyczne, a także literówki. Przedstawia sugestie jak uniknąć zbędnych zwrotów, zdań biernych i powtórzeń.

4. Funkcja „przeciągnij i upuść” pozwala użytkownikom zaoszczędzić czas w miejscu pracy. Wystarczy przeciągnąć załącznik z wiadomości e-mail i upuścić go na prowadzonym czacie, a zostanie natychmiast wysłany do odbiorcy.

5. Funkcje zarządzania urządzeniami mobilnymi i wiadomościami e-mail z ograniczeniem OTP zwiększają bezpieczeństwo pakietu Workplace.

6. Do Zoho Workdrive dodano funkcję TrueSync, dzięki czemu limity pamięci dysków twardych nie stanowią już problemu. TrueSync tworzy kopię lustrzaną wszystkich plików i folderów WorkDrive na pulpicie, dzięki czemu można płynnie przełączać się między chmurą a komputerem. Można uzyskać dostęp do plików lokalnie i wprowadzać zmiany bez konieczności zużywania miejsca na dysku twardym.