E-mail marketing ma się dobrze

XVI badanie wykorzystania poczty elektronicznej DIGITREE Group potwierdziło, że e-mail marketing ma się nadal dobrze, a nawet bardzo dobrze. Jak wynika z tego badania, aż 92 proc. ankietowanych uważa, że poczta elektroniczna to wciąż najchętniej wykorzystywany kanał dotarcia do odbiorcy w sieci, a 70 proc. respondentów stwierdziło, że nadal subskrybuje newslettery i chce otrzymywać wiadomości mailowe.

Wyniki badania pokazują, jak odbierane są kampanie mailingowe ze strony adresata, jak i nadawcy. Porównując dane z ubiegłych lat, w raporcie odnotowano, w jakich obszarach zmienił się e-mail marketing. Ponadto jest on uzupełniony o rzeczowe komentarze ekspertów z branży marketingowej, prawnej oraz social media, co daje czytelnikowi praktyczne spojrzenie na e-mail marketing w roku 2020.

Jak użytkownik może ochronić się przed spamem?

Według Artura Maciorowskiego, redaktora prowadzącego Magazyn Online Marketing, od 50 proc. do nawet 70 proc. wiadomości elektronicznych wpadających do naszych skrzynek e-mail to spam. I trudno znaleźć kogoś, kogo nie dotknęło to zjawisko. Mimo coraz bardziej restrykcyjnej polityki i działań filtrów antyspamowych wciąż wiele wiadomości pseudosprzedażowych przebija się do naszych skrzynek odbiorczych.

Podobnie do ubiegłych lat, większość wiadomości przychodzących na nasze skrzynki mailowe, to informacje, których nie chcemy otrzymywać. Przeprowadzone badanie wskazuje, że prawie 40 proc. ankietowanych odbiera dziennie od 4 do 10 wiadomości SPAM. Niestety, w porównaniu z ubiegłymi latami zauważalny jest systematyczny spadek poziomu ostrożności użytkowników poczty elektronicznej. Większość z nas w ogóle nie stosuje blokady wyświetlania grafik czy filtrów antyspamowych, przez co liczba otrzymywanych codziennie niechcianych wiadomości jest tak wysoka.

Co zrobić, aby poprawić efekty kampanii mailingowej?

Obecnie marketerzy nie wykorzystują w pełni możliwości, które niesie ze sobą e-mail marketing. Podstawą skutecznej kampanii według przeprowadzonego badania jest targetowanie i personalizacja. Dzięki takim działaniom, mailing trafi do najbardziej zainteresowanych odbiorców, co przełoży się na skuteczność i wyniki kampanii. Ponad 70 proc. respondentów, którzy korzystają w swojej komunikacji z personalizacji i targetowania, jest zadowolona z efektów starannego dobierania grupy odbiorców i dostosowania do nich wysyłanych wiadomości.

Świetnym podsumowaniem są słowa Jacka Konska, Performance & E-mail Marketing Directora, INIS. – W erze e-commerce i zwiększania sprzedaży e-mail marketing to nadal »must have« każdego marketera. Obok działań SEM to właśnie komunikacja mailowa przynosi największy zwrot z inwestycji.